І-ва част - Как да постигате целите си и да получавате това, което искате?

Кратък наръчник 

за постигане на цели


Всички познаваме хора, които никога нищо не постигат само защото не си поставят ясни цели. Има и такива, които си поставят ежедневни, ежеседмични или ежемесечни лични задачи и постигат забележителни резултати. Успехите им се дължат на тяхната способност да се съсредоточават върху ясни, измерими цели. Ако погледнете назад, може би и Вие ще сте в състояние да свържете успехите и провалите си с това, дали сте имали ясни и положителни цели.
Поставянето и постигането на целите (независимо дали ги описваме като желания, мечти, резултати или другояче) са сърцевината на човешкото преживяване. Освен че доставя удоволствие, положителното поставяне на цели може наистина да промени живота ви. Много водещи фигури в бизнеса изглеждат тласкани от някаква амбиция или мечта. Мотивирането на целите е техният аршин за успеха.
Организациите може да имат собствени версии за целите и резултатите, например управление чрез поставяне на цели, корпоративно планиране и системи за контрол на бюджета, но управленческите кадри обикновено постигат успехите си като личности, понякога въпреки инерцията на съответната организация. Личностите превръщат добре оформените цели в подбуди, увереност в собствените сили, упоритост и всички останали човешки характеристики, които водят до успех. Затова не е изненадващо, че постиженията на дадена организация често се дължат на шепа хора.
В „Мисли като лидер” (Хари Алдер) са дадени няколко примера, например за младежа, който току-що бил завършил училище и работел черна работа, но се „видял” като управител на фабрика на 25-годишна възраст. Той описва как внимателно е развил и шлифовал образа, усещането и въодушевлението от този пост. Продължил да прилага упорито тази „система” на визуализиране и скоро станал генерален директор на водеща корпорация.
В други случаи амбицията може да е свързана с компанията, как ще изглежда тя и какво ще е усещането. Хора като Арчи Норман от „Асда”, Станли Калмс от „Диксънс”, известния търговец на книги Тимъти Уотърстоун, Ян Смит от „Лън Поли”, Кейт Оутс от „Маркс енд Спенсър” и Анита Родик от „Боди шоп” са реализирали големи корпоративни, а също и лични цели с помощта на визуализация, въображение, упорит труд и посвещаване на работата. Развинтването на въображението определено носи много по-драматични резултати от удължаването на работния ден или насилването на волята.

Comments

Popular Posts